Fuhuş Nedir

Fuhuş Nedir ? Fuhuş Ne demek ?

1-)

Çirkin davranış, gayr-i meşru' cinsel ilişki, zina. Gerek söz ve gerekse fiillerdeki her türlü çirkinliği, edepsizliği, hayasızlığı, söz ve davranışlarda sının aşmayı kapsayan bir tabir.

Her türlü ahlaksızlık, homoseksüellik, kötü huyluluk, çıplaklık, açıklık, terbiyesizce konuşma ve cimrilik, kısacası; Allah'ın, yapılmasını veya söylenmesini yasakladığı her şey bu kelimenin şumulüne girer. Ayrıca, bu ahlaksızlıkları, toplum içinde yaymak veya yaymaya çalışmak; örneğin, müstehcen hikaye ve romanlar, bu türden tiyatro oyunlarıyla sinema filmleri, çıplak resimler, kadınların ortalıkta açık saçık dolaşması karşı cinslerin birbirleriyle diledikleri şekilde eğlenmeleri aynı şekilde fuhuş teriminin kapsamına girer.

Fahişlik; sözde, fiilde yahut sıfatta olur. Mesela çok uzun bir kimseye, bu yüzden "fahiş derecede uzun" denir. Ancak bu kelime, daha çok konuşma için kullamlır. Ağız bozuk, kötü huylu insanlara "fahiş"; başkalarını güldürmek için açık-saçık söz sarfeden kimselere de "mütefahhiş" ya da "mütefahiş" denilmektedir (Ibn Hacer el-Askalani, ‚Fethu'l-Barı bi şerh-i Sahihi Buhari', X, 371).

Yine Buhari'de, Abdullah Ibn Amr, Muaviye ile Kufe'ye geldiğinde, Hz. Peygamber (s.a.s.)'den sözederek, "O, asla nefahiş (çirkin sözlü, kötü huylu), ne de mütefahhiş (müstehcen konuşan) değildi. O; ‚En hayırlınız, ahlakı en güzel olanınızdır' derdi" diye zikreder (Buhari, Edeb, 38).

Genelde zina eden kadınlara fahişe denildiği halde, Kur'an, yukarıda anılan günahların tümünü bu isimle adlandırmıştır.

"Onlar, fena bir şey (fahişe) yaptıklarında veya nefişlerine zulmettiklerinde, Allah'ı anarlar, günahlarının bağışlanmasını dilerler... (Âl-i Imran, 3/135) ve "Babalarınızın evlendikleri kadınlarla evlenmeyin -geçmişte olanlar geçmiştir-çünkü o, çok çirkin (fahişe) ve iğrenç bir şeydi. Ne fena adetti o" (en-Nisa, 4/22).

Yukarıdaki iki ayette de görüldüğü gibi, insanların işledikleri günahların tümünü "fahişe" diye isimlendirmek mümkündür. Çevremizde zina eden kadınları, bu ad ile adlandırmak yaygın ise de, kelimenin şümulü bundan çok daha genıştır. Nitekim, Peygamber (s.a.s.)'in hanımları, kendisinden dünyalık bazı isteklerde bulunmuşlar ve bunda ısrar etmişlerdi. Bunun üzerine inen ayet-i kerime onları eleştirmiş, hatta onları (akabınde boşanma vuku bulacak) dünya ziynetini yahut Allah'ı ve Resulünü (dolayısıyla ahireti) tercih etmelerinde serbest bırakmıştır. Onlar da ikinci şıkkı, yani ahireti tercih etmişlerdi. Daha sonra inen ayet, bundan böyle Allah'a ve Resulüne karşı işleyecekleri günahların cezasının büyüklüğünden sözeder. şöyle ki: "Ey Peygamber hanımları, sizden kim açıktan bir terbiyesizlık (fahişe) yaparsa, onun azabı iki kat olur. Bu, Allah'a göre kolaydır" (el-Ahzab, 33/30). Bu ayetteki "fahişe" sözü, genel anlamda günahı ifade etmekle birlikte; yukarıda anlatılan olaydan, özel olarak da Hz. Peygamber'e, dolayısıyla Allah'a karşı gelmeyi ifade etmektedir.

"Fahişe" sözünün, zina anlamında da kullanıldığını Kur'an'da müşahede etmekteyiz: "Zinaya yaklaşmayınız; çünkü o, açık bir kötülük (fahişe), çok kötü bir yoldur" (el-Isra' 17/32) ayetinde zina, fahişe sözüyle ifade olunmuş iken; "Kadınlarınızdan zina edenlere (fahişe işleyenlere) kar şı aranızdan dört şahit getirin. Onlar şehadet ederlerse, ölünceye kadar ve ya Allah onlara bir yol açıncaya kadar evlerde tutun..." (en-Nisa, 4/15) ayetinde, "fahişe" ile zina kasdedilmektedir.

Hz. Peygamber (s.a.s.)'in aşağıdaki hadisinden de, "fahişe" sözü ile zinanın kasdedildiğini anlayabiliyoruz.

"Bir milletin içinde zina (fahişe) ortaya çıkıp nihayet o millet, bu suçu aleni olarak işlediğinde, mutlaka bulaşıcı (taun) ve onlardan önce gelip geçmiş milletlerde vukubulmamış hastalıklar yayılır " (Ibn Mace, Fiten, 22).

Hz. Lut (a.s.)'ın kavmi arasında yaygın olduğundan, "lutilik" diye (çok hatalı olarak) bilinen "homoseksüellik", fahiş günahlardan sayılmış ve bu suçu işleyenlere çok büyük cezalar verilmiştir. Kur'an bu çirkin hayasızlığı işleyenleri Lut (a.s.)'ın dilinden şöyle kınamaktadır; "Lut da hani kavmine demişti ki; ‚siz, açıkça gör düğünüz halde, yine de o çirkince utanmazlığı (fahişe) yapacak mısınız" (en-Neml, 27/54).

Cenab-ı Allah, ister zina olsun ister diğer günahlar olsun fuhşun her türlüsünü; gizlisini de açığını da yasaklamıştır: "Favahişin (her türlü kötülüğün) açığına da gizli olanına da yaklaşmayın..." (el-En'am, 6/151) buyurmakla yalnız "fevahişi" işlemeyi yasaklamakla kalmıyor, ona yaklaşmayı dahi haram sayıyor. Allah korunmak isteyeni şüphesiz koruyacaktır; korunmak istemeyenin de, haliyle Allah'a sunacağı bir mazereti olmayacaktır.

Yukarıdaki ayetin sebeb-i nüzulü hakkında, Abdullah Ibn Abbas'tan, Hasan-ı Basri'den ve Süddi'den bize gelen bilgilere göre, aleni zina çirkin görülürdü de gizli zina ayıplanmazdı. Bu ayet-i kerime, zinanın aleni olanını da gizlisini de yasakladı. Hatta iki ‚fuhşun' ikisi de nehyolunduğu gibi ayet-i kerimede; "bunlara yaklaşmayınız" buyurulduğuna göre, zinayı çağrıştıran, zinaya götüren her türlü yollar ve vasıtalar da haram kılınmıştır (Buhari, Tecrid-i Sarih Tercemesi, XI, 104).

"Onlar, bir kötülük (fahişe) işlediklerinde ‚biz atalarımızı bunun üzerinde bulduk, Allah da bunu bize emretti derler'. De ki: ‚Şüphesiz Allah, kötülüğü (fahşayı) emretmez. Bilmedığınız bir şeyi Allah'a karşı mı söylüyorsunuz?"(el-A'raf, 7/28); halbuki "şeytan, size ancak kötülüğü, hayasızlığı (fahşayı) ve Allah'a karşı bilmeyeceğiniz şeyleri söylemenizi emreder" (el-Bakara, 2/169).

"Allah çirkin şeyi (fahşayı), asla emretmez" anlamındaki bu kısa cümle, Arapların, inanç ve geleneklerine karşı güçlü bir delildir. Bu delilin gücünü takdir etmek için, şu iki ana konunun bilinmesi gerekir:

a) Araplar, belli dini ayınleri çıplak olarak icra etmelerine rağmen yine de onlar, çıplaklığın bizatihi ayıp bir şey olduğunu kabul ediyorlardı. Bundan dolayıdır ki, bu geleneklerine rağmen hiçbir saygın Arap, çarşı-pazarda herhangi bir dostunun yanında veya umumi toplantılarda çıplak olarak bulunmazdı.

b) Hatta onlar, çıplaklığı ayıp bir durum olarak kabul eder ama bunu, Allah'ın emri olduğu için yaptıklarını söylerlerdi. Fakat Kur'an bunu çürüterek, "Çıplaklığın çirkin bir şey (fahşa) olduğunu siz kendiniz de kabul ediyorsunuz. Bundan dolayı, çıplaklık adetinizi, Allah'ın emridir diye öne sürmeniz tamamıyla asılsızdır. Bu sonuca göre, eğer dininiz hayasızlığı tasvib ediyorsa, bu onun Allah'tan gelen bir din olmadığı gerçeğinin en açık delilidir" (Ebu'l-A'la el-Mevdudi, "Tefhimu'l-Kur'an" II, 25.)

Allahu Teala, kutsal kitabında cimriliği de "fahşa" sınıfına sokmuş ve fakirlikten korkarak, cimrilik etmeyi şeytanın kandırması olarak vasıf landırmıştır: "Şeytan sizi fakirlikle korkutur ve çirkin (fahşa) şeyleri emreder. Allah ise, size kendi katından bağışlama ve lutuf vadediyor. şüphesiz Allah'ın lutfu genıştır; O, bilendir" (el-Bakara, 2/268.)

Dinimiz, yukarda sözü edilen her türlü fiili yasakladığı gibi bu fiillere götüren bütün yolları da yasaklamış, insanlara bu yolları açanları çeşitli şekillerde cezalandırmayı kendi görevleri arasında saymıştır. Nitekim ayette, "Iffetsızlık ve utanmazlığın (fahişenin), iman edenler içinde yayılmasını arzu edenler için dünyada ve ahirette acıklı bir azab vardır" (en-Nur, 24/19).

Doğrudan ve yeraldığı metne göre ayetin tefsiri şöyledir: iftira atanlar, kötülüğü propaganda edenler ve yayanlar, Islam maneviyat ve ahlakına güvensızlık getirenler cezayı hakederler." Metinde geçen kelimeler, kötülüğün propagandası için kullanılabilecek tüm biçimleri kapsamaktadır. Bunlar, genelevleri açma olabilir; şehvet kamçılayıcı (erotik) hikayeler, şarkılar, tablolar, film ve piyesler yazma, yayınlama, söyleme ve gösterme olabilir; halkı ahlaksızlığa iten kulüp ve otellerde her türden karışık toplantılar olabilir. Kur'an bütün bu yollara baş vuranların yalnızca ahirette değil, dünyada da cezayı hakeden suçlular olduğunu ilan eder. O halde, tüm bu ahlaksızlığı yayma ve propaganda etme araçlarını ortadan kaldırmak Islami bir görevdir.


2-)İçinde bulunulan toplumun kurallarına uymayan bir biçimde bir veya birkaç kişiyle para karşılığında cinsel ilişkide bulunma.


3-)Taşkınlık, aşırı davranış.


4-)Bk. cinsel şenlik.


Bu bilgi faydalı oldu mu ?

 

Kelime Türü Nedir ?

Bu kelime Dini bir Terimidir.

Dil
Anlamı
İngilizcesi İngilizce
Prostitution.
İngilizcesi İngilizce
The social evil.
İngilizcesi İngilizce
Social evil.

  • Polis Fuhuş operasyonu yaptı.
  • Fuhuş partilerini organize eden ve 2007’de çökertilen çetenin yurt dışına kaçan 5 üyesi gıyabında, 3’ü tutuklu yargılanıyor.

Sizde içinde Fuhuş kelimesi geçen bir şeyler paylaşın !

Fuhuş kelimesi anlamı 1816 defa okunmuştur. [243774] Fuhuş kelime anlamı, Fuhuş nedir, Fuhuş ne demek, Fuhuş sözlük anlamı

Paylaş