Küpe Içın Kulagı Delmek Nedir

Küpe Içın Kulagı Delmek Nedir ? Küpe Içın Kulagı Delmek Ne demek ?

1-)

Kadınlar küpe takmak için kulaklarını deldiriyorlar. Bu, Allah'ın (c.c.) yaratışını (fıtratı) bozmak değil midir?

Gerçekten de fıtrata müdahale etmemek Islamda önemli bir ölçüdür. Fıtratı (Allah'ın yaratışını) bozmak, adeta O'nun yaratmasını beğenmemek olarak görülmüş, bundan ötürü de mesela, estetik ameliyat gibi operasyonlar caiz görülmemiştir. Tırnakları kesmek, vücudun bazı bölgelerindeki kılları temizlemek, bıyıkları kısaltmak ve sünnet olmak ise bizzat Allah Rasulü tarafından fıtrattan sayılmışlardır.( bk. Ebu Davud, taharet 29; Miislim, taharet 57) Yani bunları yapmak değil, terketmek fıtrata müdahaledir. Fitrata müdahalenin mahzurlu olmasının esası şu mealdeki ayet-i kerimedir: "şeytan demiştir ki, andolsun ki, Allah'ın kullarını şaşırtıp saptıracağım, onları kuruntulara boğacağım ve onlara davarların kulaklarını kesmelerini emredeceğim, Allah'ın yaratışını bozup değiştirmelerini emredeceğim..." (K. Nisa (4) 119)Bu ayet-i kerimeye göre davarların kulaklarını kesmek, ya da delmek, şeytanın emri ve aldatmasından kaynaklanır. Ama bu, ayette zikredildiği gibi, sadece davarlarla ilgili bir hükümdür. Insanın kulağının delinmesini buna kıyas etmek mümkün değildir. Çünkü bu ayet-i kerime ile yasaklanan kulak delme olayı, müşriklerin şu uygulamasına dayanıyordu: Deve beş batın doğurduktan sonra, altıncıyı erkek doğurursa, artık bu anne devenin kulağını yararlar, binilmesini ve ondan herhangi bir surette yararlanılmasını haram kılarlardı. Hiç bir sudan ya da otlaktan kovulamazdı. Bu, yine Kur'an'ın "Bahira" (K. Maide (5) 103)tabir ettiği devedir ve şeytanın işi olarak onlarca dini bir inanç ve ibadet kabul ediliyordu. İşte kulak kesilmesinin yasaklanması buna binaen gelmiştir ve sadece bununla ilgilidir, denmiştir.( bk. Ibn Kayyim Tuhfe 170-171)

Durum böyle olunca, fıkıh kitaplarımızda; "kadınların ve kız çocuklarının kulaklarını deldirmelerinde bir ‚beis yoktur, denilmektedir. Delil olarak da şunlar ileri sürülmüştür:

Rasulüllah (s.a.s) devrinde bu yapılıyordu ve buna karşı çıkılmadı.( Nemenkani, el-Fethurrahmani, N/190 (Zahiriyye, Hindiyye ve Kübra'dan)) Allah (c.c) küçük büyük ayırımı yapmadan kadınların zinet kullanmalarına müsaade etmiştir. (bk. K. Nur (24) 31) Kulak da, bidayet' ten beri zinet yerlerinden biri, olarak görülmüştür.( bk. Hindiyye V/289; Mebsut X/149) Binaenaleyh kulağın delinmesi, süslenme hakkını kullanabilmesi için kadının maslahatına olan birşeydir.( Ibn Kayyim, Tuhfe 170) Rasulüllah zamanında birbirlerine kocalarını vasfeden kadınlar olayı vardır.Onlardan Ümmü Zer, kendi kocasının anlattığı cümlelerinden birinde de, "kulaklarımı şıngır şıngır takılarla doldurdu." demektedir. Kocalarını onların böyle vasfetmelerini Âişe validemiz Rasulüllah'a aktarınca o; "Ümmü Zer'e göre Ebu Zer (onun kocası) nasılsa ben de sana göre öyleyim." buyurmuştur. (Buhari, nikah 82; Müslim, fedailü's-sahabe 92) Bu, kadının kulaklarını küpeyle süslemenin cevabını anlatır. O da elbette kulağın delinmesine muhtaçtır. Keza Buhari ve Müslim'deki bir rivayete göre Rasulüllah kadınları sadaka vermeye teşvik edince onlar, kulaklarındaki küpelere kadar vermişlerdir. Bu da o zamanki sahabe kadınlarının küpeli olduğunu göstermektedir.(Ibn Kayyim, age.170) Binaenaleyh, kadınların küpe takmak için kulaklarını deldirmelerinde bir beis görülmemiştir. Hüküm budur.Oğlan çocuklarında böyle bir maslahat olmadığı için onların kulaklarını deldirmeyi kimse caiz görmemiştir.Ama birisi çıkıp şöyle derse onu da bütün bütün haksız görmemek gerekir: Bütün bu deliller, direkt olarak (ibaresi ile) küpe için kulağın delinebileceğini değil, zinet olarak küpenin kullanılabile ceğini gösterirler. Kulak delinmeden de küpenin kulaga tutturulması mümkündür. Fıtrata müdahale ise açıkça yasaklanmıştır. Fıkıhtaki "Beis yoktur" ifadesinin, "olmasa daha iyi olur" anlamına geldiğini de düşünürsek, deldirmemek daha salim bir yoldur.

Konu ile ilgili olarak Ibn Kayyim bir olay nakleder ki, eğer onun sahih hadisleri tedkik ve tespit konusundaki titizligi olmasa, insanın kalbi bunu "Israiliyat"tan bir rivayet olarak görmek istiyor. "Kadının sünnet edilmesinin hikmeti konusunda derler ki, Sare, Haceri Ibrahim'e hibe edipte Hacer ondan hamile kalınca Sare bunu kıskandı ve Hacer'in üç uzvunu kesmeye yemin etti. Ibrahim de onun burnunu ve kulaklarını kesmesinden korktuğu için, yeminini yerine getirmek üzere kulaklarını delmesini ve onu sünnet etmesini emretti. Böylece de bunlar kadınlarda onun sünneti olarak kaldı. Bunu reddetmeye mahal yoktur, çünkü Safa ve Merve tepeleri arasında koşmak da onun çocuğuna su aramak için koşmasından kalmıştır."(Ibn Kayyim, age.155)


Bu bilgi faydalı oldu mu ?

 

Kelime Türü Nedir ?

Bu kelime Dini bir Terimidir.

Sizde içinde Küpe Içın Kulagı Delmek kelimesi geçen bir şeyler paylaşın !

Küpe Içın Kulagı Delmek kelimesi anlamı 45 defa okunmuştur. [244203] Küpe Içın Kulagı Delmek kelime anlamı, Küpe Içın Kulagı Delmek nedir, Küpe Içın Kulagı Delmek ne demek, Küpe Içın Kulagı Delmek sözlük anlamı

Paylaş