Muska Nedir

Muska Nedir ? Muska Ne demek ?

1-)bazı sıkıntı ve hastalıkları tedavi etmek ve nazara karşı korunmak için, Kur’an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde bildirilen ayetleri, duaları okumak, taşımak. Kur’an-ı kerimdeki ve hadis-i şeriflerdeki dualar yazılıp muska şeklinde de taşınabilir. Muska, Arapça bir kelime olup, aslı “mıska”dır. Doğru şekli “Nüsha”dır. Nüsha, lügatta yazılı şey manasınadır. Muska, ayet ve duaların bir kağıda veya beze yazılıp, katlanarak, muşambaya veya buna benzer bir şeye sarılıp ve boyuna veya elbisenin uygun bir yerine asılır.

Peygamberimiz hastalıklardan tedavi için, doktora gider, ilaç kullanırdı. Hadis-i şerifte buyruldu ki: “Hastalığınızı tedavi ediniz! Çünkü Allahü teala, ölümden başka her hastalık için deva, ilaç yaratmıştır.”

Peygamberimiz hastalıklar için Kur’an-ı kerim veya dua okur, fen ile bulunan ilaçları kullanırdı. “Kur’an-ı kerimden şifa beklemeyene şifa nasip olmaz.” buyururdu.

Fatiha suresini okumanın, hastalıklara şifa olduğunu bildiren hadis-i şerifler, tefsir kitaplarında yazılıdır. Âyet-i kerime ve dua okumanın şifa vermesi için şartlar vardır. Bu şartların gözetilmesi de lazımdır. Okuyanın veya yazanın ve hastanın buna inanması şarttır. Hastanın, zararlı olan gıdalardan, şüpheli ilaçlardan perhiz etmesi, sıcaktan veya soğuktan sakınması, lüzumlu şeyleri yapması, haramdan, zulümden sakınması lazımdır. Hadis-i şerifte; “Allahü tealayı unutarak, gafletle edilen dua kabul olmaz.” buyruldu. Resulullah sallallahü aleyhi ve sellem efendimiz hasta olunca, Kur’an-ı kerimdeki Kul euzüleri okuyup kendi üzerine üflerdi.

Âyet-i kerime ile ve Resulullah efendimizden gelen dualarla muska yazmaya ve taşımaya Ta’viz denir. İslam dininde buna izin verilmiştir. İnanan, güvenen kimseye fayda verdiği tecrübe ile sabittir. Hatta böyle ayet ve duaların yazıldığı muskayı muşamba, naylon gibi su geçirmez şeylere sarılı olarak her zaman taşımaya izin verilmiştir. Manası bilinmeyen veya dinden ayrılmaya sebep olan muskayı okumaya Efsun denir. Bunu ve nazarlık denilen şeyleri kendi üzerinde taşımaya Temime denir. Muhabbet (sevgi) hasıl etmek için yapılan muskalara Tivele denir. Bir hadis-i şerifte; “Temime ve Tivele şirktir (Allah’a ortak koşmaktır).” buyruldu.

Hakiki Müslüman batıl inançlara inanmaz. Sihir, uğursuzluk, fal, efsun, Kur’andan başka şeyler yazılı muska, kehanet ve benzeri şeylere, bunların muhakkak iş yapacaklarına, mezarlara mum dikmeye, tel ve iplik bağlamaya ve keramet sahibi olduğunu söyleyene ehemmiyet vermez. Bunların çoğu esasen başka dinlerden bize aktarılmıştır. Bazı din adamlarından keramet bekleyenlere büyük İslam alimi İmam-ı Rabbani rahmetullahi aleyh şöyle demektedir: “İnsanlar din adamlarından keramet beklerler. Bunların bazılarının kerameti yoktur, ama diğerlerinden daha ziyade Allah’a yakındır. Asıl keramet, İslamiyeti iyi öğrenmek ve ona uygun yaşayabilmektir.”

Kur’an-ı kerimin hastalıklara şifa olduğu İsra suresi 82’nci ayetinde mealen; “Biz Kur’andan öyle ayetler indiriyoruz ki, müminler için bir şifa ve rahmettir. Zalimlerin ise (küfür ve yalanları sebebiyle) ancak hasarını, zarar-ziyanını arttırır.” buyurularak bildirilmiştir.

Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki:

Ey Allah’ın kulları! İlaç kullanın!

Her hastalığın ilacı vardır. Yalnız ölüme çare yoktur.

İlaçların en iyisi Kur’an-ı kerimdir.

Allahü tealanın bir nimet vermesini ve bunun devamlı olmasını isteyen La havle vela kuvvete illa billahı çok okusun!


2-)MUSKA



Bazı hastalıkları, kötülükleri ve nazarı uzaklaştırmak için boyna asılan veya üstte taşınan yazılı kağıt; üç köşeli şekilde katlanmış şey; üç köşeli bir nüsha manalarında kullanılır.

Muska kelimesinin aslı "nüsha"dır. Arapça nüsha'dan Türkçeye bu şekilde, değişerek geçmiştir. Buna Kuzey Afrika'da "hurz", Doğu Arabistan'da "hamaya", "hafiz" yahutta "maaza", Türkiye'de "muska", "nusha" veya "hamail" denir. Hadis ve fıkıh kitaplarında, "rukye" olarak geçmektedir.

Muska, genellikle olası bir hastalıktan korunmak veya tedavi amacıyle yazılarak taşınır. Çoğunlukla üçgen biçiminde meşin, teneke, gümüş ve altın kalplar içine konarak boyna asılır ya da kola takılır. Dört köşeli veya kalp biçimiııde kaplara da konan hamail, bütün İslam dünyasında yaygın biçimde kullanılmaktadır.

Muskalara yalnızca sure, ayet, hadis veya bir dua yazıldığı gibi, Allah'ın, meleklerin, efsanevi kişilerin adları, anlaşılmaz tılsımlı sözler, simgeler, yıldız işaretleri, rakamlar, rumuz ve işaretler, insan ve hayvan resimleri ile garip harf şekilleri de yazılıp çizilmiştir. Sure, ayet, hadis ve duanın yazıldığı muskalar İslam dönemine; diğerleri ise, İslam'dan önceki batıl inanç ve hurafelere aittir.

Müslümanlar arasında muskalara 113. sure olan Felak, 114. sure olan Nas, Yasin, Fatiha süreleri, Âyetü'l-Kürsi (2/256), Âyetü'l-Arş (9/130), diğer çeşitli ayet, hadis ve dualar yazılır.

İslam fıkhı alimleri, zararı gideren şeyleri üçe ayırmışlardır: Birincisi, açlık için ekmek yemek ve susuzluk için su içmek gibi kesin olanlarıdır. İkincisi, tıbbi tedavilerin bir kısmı gibi muhtemel (maznun) olanlardır ve üçüncüsü de, okuyarak tedavi gibi, etkisi ihtimalli olanlardır. Zararı gidereceği kesin olan şeyi kullanmak farz ve onu terketmek haramdır. Muhtemel olanı yapmak iyidir. Ancak onu terketmek haram değildir. Üçüncü türünü yapmak da caizdir (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili, İstanbul 1970, IX, 6395 vd.).

Dolayısıyle İslam'a göre nazar, korku ve benzeri bazı psikolojik hastalıklar için sure, ayet, hadis ve duaları okumak ve yazıp bir yere asmak caiz kabul edilmiştir.

Her şeyden önce İslam dini, insan sıhhatinin korunmasına ve hastalandığı zaman tedavi görmesine son derece önem vermiştir. Ebu Hureyre, İbn Abbas ve İbn Mes'ud'tan rivayet edildiğine göre, birisi Hz. Peygamber (s.a.s)'in huzuruna gelerek, "Ya Rasulallah, gerektiğinde tedavi olalım mı?" diye sormuş. Hz. Peygamber (s.a.s) bu soru üzerine: "Ey Allah'ın kulları tedavi olunuz. Yüce Allah ihtiyarlığın dışındaki her hastalığın şifasını da yaratmış" diye buyurmuştur (Buhari, Tıb, 1; et-Tirmizi, Tıb, 2;)

Ebu Said kanalıyla rivayet edilen bir hadiste, Hz. Peygamber (s.a.s)'in muavvizeteyn* (Felak ve Nas) sureleri nazil oluncaya kadar, insan ve cinlerin nazarlarından Allah'a sığındığı açıklanmaktadır (et-Tirmizi, Tıb, 16; İbn Mace, Tıb, 33).

Hasta olan bir insanın dua etmesi ve okuması caiz olduğu gibi, salih kimselere bunu yaptırmak da caizdir. Hz. Aişe (r.a)'dan şöyle rivayet edilmiştir: Hz. Peygamber (s.a.s) hasta olan akrabalarının üzerine okuyarak sağ eliyle onları sıvazlar ve şöyle derdi: "Ey Allah'ım, ey insanların Rabb'ı, şu hastalığı götür, şifa ver, şifa veren Sensin. Senin vereceğin şifadan başka şifa yoktur. Hastalığı ortadan kaldıracak bir şifa ver" (İbn Mace, Tıb, 35, 36).

Bu ve benzeri rivayetlere göre, okuma ve yazma sureti ile tedavi caizdir. Ancak bunun için bazı şartlar vardır. Bu şartları şöyle sıralamamız mümkündür:

1- Okunan ve yazılan şey sure, ayet, hadis veya manası anlaşılan dua olacak.

2- Manası bilinmeyen bir takım isim, harf, resim ve işaretler kullanılmayacak. Buna göre, yukarıda anlatılan ikinci çeşit muskalar İslam'a göre haram ve yasaktır.

3- Tıbbi tedavide olduğu gibi, burada da şifa verenin yalnız Allah olduğuna inanılacak; O'ndan başkasından hiç bir şey umulmayacaktır.

4- Sevdirmek veya nefret ettirmek gibi, tedavi ile alakası olmayan şeyler için yapılmayacaktır (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili, IX, 6397).

Dikkat edilecek diğer bir husus da muska yazarken veya yazdırırken, İslam'a muhalif olan her şeyden uzak durmak gerekir. Ölçü İslam ve niyet Allah'ın rızası olmalıdır.

Âlimlerin çoğunluğu, okuma veya yazma yolu ile tedaviden ücret almayı caiz görmüş bunu haram kabul etmemişlerdir (et-Tirmizi, Tıb, 20; el-Ayni, Umdetu'l-Kari, V, 647). Ancak bunu istismar etmemek gerekir.

Yukarıdaki şartlara uygun olarak yazılan muskaları kullanmak ve taşımak (caizin terki ise evladır). İslam dini açısından herhangi bir sakıncası yoktur; fakat bu şartlara aykırı olarak yazılan ve taşınan muskalar, Allah'a ortak koşma (şirk) anlamına geleceğinden, kesinlikle yasaklanmış, haram kabul edilmiştir.

Nureddin TURGAY


3-)

Muska hakkında bilgi verir misiniz? Kısmeti kapanan bir kızın hocaya gidip kısmetini açtırması diye bir şey var mı? Ya da hastalığa doktorlardan çare bulamayan bir dertli, hocaya gidebilir mi?

1: İslam muskayı istememiş, tedavi ya da başka bir amaçla kullanılmasını tavsiye etmemiş ve faydalı olabileceğini söylememiştir. Hatta muskanın birçok çesidiyle Allah'tan başkalarının da etkili olabileceğini kabul etme anlamı taşıyacağından, şirk olduğu bildirilmiştir. 2: Tuvalet gibi yerlere girerken çıkarmak, şirk anlamı taşıyan cümleler, şifreler ve işaretler gibi anlamsız tılsım rumuzları içermemek şartıyla bazı ayetlerin ve bazı mübarek isimlerin, tesiri onlara değil sadece Allah'a bağlayarak üzerinde taşımasının sakıncalı olmayacağı söylenmiştir. Ancak bunun da gerçek tevekküle aykırı bir davranış olduğuna işaret eden hadisler ve bunlara bağlı kabullenişler vardır. bk. Elmalı) 3: Ancak bunlarla da tedavi olunabileceği söylenmemiş ve bu istenmemiştir. 4: Tıbbi tedavi yöntemlerine başvuru emredilmiş olmakla beraber, Kur'an-ı Kerim'den bazı ayetlerin -özellikle Fatiha Suresi'nin- ve Rasulüllah'ın (s.a.s.) yaptığı bazı duaların okunup hastaya üflenmesi caizdir ve bunun Allah'ın dilemesiyle tesiri olabilir. Ancak şifa sadece Allah'tan bilinmeli ve sadece O'ndan istenmelidir. (156 Buhari, tip 38,40; Ebu Davud,17,19) 5: Günümüzde "kısmet açma" vs. şeyler için yapılan bid-‚atler, hoca kılıklı sahtekarlardan imdat dilemeler ve her çeşidiyle bu yoldaki uygulamalar şirk belirtisi ve kalıntısı davranışlardır. Bunların kazandıracakları günah; zayi ettirecekleri paralar ve sağlamayacakları faydalar bir yana, şahsen ben mevcut dertlere de dert katacakları kanısındayım. Böyle olan kardeşlerimize, gecelerin gamzelerinde kılacakları teheccüdlerden sonra dertlerini Allah'a (c.c.) sunmaları ve O'nun: "Yok mu derdine deva isteyen, vereyim..." diye seslendigi o saatleri ısrarla değerlendirmelerini tavsiye ederiz. Ancak "ağzı dualı" tabir edilen, alim, fazıl ve mütteki insanlardan dua talep etmek, onlardan bir şeyler okumalarını istemek güzeldir ve mahzursuzdur.


4-)İçinde dini ve büyüleyici bir gücün saklı olduğu sanılan, taşıyanı, takanı veya sahip olanı zararlı etkilerden koruyup iyilik getirdiğine inanılan bir nesne, yazılı kağıt vb., hamaylı
Örnek:İnsan, üstünde tercihen boynunda mutlaka bir muska taşımalıydı. A. Ş. Hisar


5-)Üçgen biçiminde katlanmış olan şey.


6-)Taşıyanı, takanı ya da sahip olanı zararlı etkilerden koruyup iyilik getirdiğine inanılan; içinde dinsel ve büyüsel bir gücün saklı olduğu sanılan doğal ya da yapay nesne. a. bk. uğurluk.


Bu bilgi faydalı oldu mu ?

 


Dil
Anlamı
İngilizcesi İngilizce
Omulet.
İngilizcesi İngilizce
Amulet.
İngilizcesi İngilizce
Charm.
İngilizcesi İngilizce
Talisman.
Fransızcası Fransızca
Amulette

  • Hatay’da, kendilerini hoca olarak tanıtan sanıklar, bir aileye, evlerinde Muska olduğu için kızlarının bahtının kapalı olduğunu belirtti.
  • Çeşitli dualar okuyan sanıklar, aileyi kızlarının elbisesinden Muska çıktığına inandırdı.

Sizde içinde Muska kelimesi geçen bir şeyler paylaşın !

Muska kelimesi anlamı 109 defa okunmuştur. [239254] Muska kelime anlamı, Muska nedir, Muska ne demek, Muska sözlük anlamı

Paylaş