Evlenmek İstediği Kadına Bakmanın Sınırı Nedir

Evlenmek İstediği Kadına Bakmanın Sınırı Nedir ? Evlenmek İstediği Kadına Bakmanın Sınırı Ne demek ?

1-)

Bir delikanlı i1e birbirimizi görerek sözleştik. Nişanımız Birbirimizin arzusu üzerine aynı anda ve yerde olacak. Ben şu ana kadar giyimde-kuşamda ve namahreme görünmede Şer'i ölçüleri uygulamaya çaba göstermiş bir kızım. Ama nişanım için diktiğim elbiselerimi de bugünümde giymek istiyorum. Nişanlım olacak gencin yanında bu elbiselerimle oturabilir miyim?

Sorunuzu kitaplarımızda bu konuda yer alan bilgileri özetleyerek cevaplamaya çalışacağız:Bir adam Ensar'dan bir kadınla evlenmek istedi de Rasulüllah ona: "Onu gör, çünkü Ensar'ın gözlerinde bir şey (küçüklük ya da çakırlık) vardır." buyurdular..(Müslim nikah 12) Cabir'in rivayetinde: "Biriniz bir kadına talip olur da onun hoşuna gidecek ve kendini ona çekecek taraflarına bakma imkanı bulursa baksın." denmiştir.(Ebu Davud, nikah 19; Hadisi ayrıca Hakim, Beyhaki ve A.b. Hanbel'de rivayet etmişlerdir.) Ebu Hümeyd'den nakledilen Hadis-i Şerifte: "Biriniz kadına talip olduğunda, evlenme gayesiyle bakmış olduktan sonra ona bakmasında günah yoktur." buyurulmuştur. (Müsned (Tertibü'1-müsned) XVI/154; Hadisi ayrıca Bezzar ve Taberani de rivayet etmişlerdir. bk. Heysemi, Mecma'uz-zevaid IV/278) Mugire b. Şu'be: "Bir kadına talip olmuştuk. Rasulüllah, "Ona baktın mı?" diye sordu. "Hayır", dedim. "Öyleyse onu gör. Bu, aranızı bulmada etkili bir yoldur" buyurdular." diye rivayet etti.(Müsned (Tertib) agy.) Muhammed b. Mesleme (Mebsut'ta Muhammed b. Ümmi Seleme deniyor) gözüyle Dahhak kızı Büseyne'yi kovalıyordu. Niyeti onunla evlenmekti. Kendisine: "Sen Rasulüllah'ın ashabından olasın da böyle yapasın, yakışır mı?" dendi de o şu cevabı verdi: Ben Rasulüllah'ın şöyle dediğini duydum: "Allah bir adamın kalbine bir kadınla evlenme niyeti koyarsa, artık ona bakmasında bir beis yoktur."(Müsned (Tertib) agy.; Hadisi ayrıca Said b. Mansur, Ibn Mace, Ibn Hibban ve Beyhaki rivayet etmişlerdir.) Buraya kadar verdiğimiz hadis-i şerifler Hanefi fıkıhçıları Cessas ve Serahsi'nin görüşlerine delil olarak zikrettikleri hadislerdir.(bk. Cessas, Ahkamü'1-Kur'an V/173; Serahsi, Mebsut X/155) Bunlara dayanarak Cessas der ki: "Bütün bunlar, evlenmek istediğinde kadının yüzüne ve ellerine şehvetle de olsa bakılabileceğini gösterir." "Güzellikleri hoşuna gitse de ayet-i kerimesi de" (Ahzab 33/52) buna işaret eder. Çünkü görmeden güzelliğini bilemez. Serahsi de şunları ilave eder: Bu durumdaki erkek, kadının üzerinde elbise bulunduktan sonra onun vücudunu hayal etmesinde de bir sakınca olmaz. Ancak, elbisesinin vücuduna yapışık (çok dar) olup organlarını olduğu gibi ortaya koyan ve şeffaf bir elbise olmaması da şarttır.(Serahsi agy.)Bu konuda başka rivayetler de vardır: Mugire b. Şu'be'nin yukarıya aldığımız hadisinin devamında: Rasulüllah'ın "gör" demesi üzerine talip olduğum ensarlı kadının ebeveynine gidip durumu onlara anlattım. Biraz hoşlanmaz gibi oldular. Kadın da mahfilinden beni duymuş: "Görmeni Rasulüllah emretmişse gör. Ama öyle değilse, seni Allah'a havale ederim." dedi. Bunu mühim bir olay olarak görür gibiydi. Onu gördüm ve evlendik, der.Konumuz hakkında Asr-ı saadetten ilginç bir olay da şudur: Halife Ömer b. Hattab, Hz. Ali ve Fatıma'nın kızları Ümmü Gülsümü Babasından istemişti. Babası küçük olduğunu söylediyse de Ömer, "onu sen bana ver, ben ondan başkasının beklemediği şeyler bekliyorum", dedi. Ali de, "onu sana gönderirim, beğenirsen sana nikahlarım", dedi... Hz. Ömer'in begendiği haberini alınca da Babası onu ona nikahladı. Hz. Ömer'in gayesi, ondan Rasulüllah'ın nesebine ortak olmaktı.(Haberi Said b. Mansur, Ibn Abdilber, Ibnül-esir, Ibn Hacer ve Ibn Sad naklederler. Kaynakları için bk. Ebu'n-nur, Menhecü's-sünne fiz'i-zevac 351.) Meselenin mezheplerarası münakaşasını yapan Ibn Kudame de şunları söyler: Evlenmek istediği kadına bakmanın mubahlığı konusunda ilim ehli arasında ihtilaf bilmiyoruz. (hepsine göre helaldir)... Kadının izni olsa da olmasa da bakabilir. Çünkü Rasulüllah, "bakın" diye mutlak emrediyor ve onun izin verip vermemesini sözkonusu etmiyor. Ama bakmanın ötesinde birşey söylemediğinden onunla halveti de caiz değildir... Bu konuda kadının yüzüne bakabileceği konusunda ilim ehli arasında ihtilaf yoktur. Çünkü yüz avret değildir ve güzelliklerin merkezi ve bakılacak yerdir. Âdeten açık olmayan yerine bakması helal olmaz.Evzai etli yerlerine bakabileceğini söylemiş, Davud (ez,Zahiri)'den de bütün bedenine bakabileceği rivayet edilmiştir. Çünkü, diyor, Rasulüllah'ın, "ona bak" sözünün dış (zahir) anlamı bunu gerektirir.(Ibn Kudame, el-Mugni VI/553) Onun bu görüşte "hata ettiği meydandadır, çünkü bu söz sünnetin kaidelerine ve icmaa muhaliftir"(Davudoğlu, Sahi'h-i Müslim Şerhi VN/271) Yüz, eller ve ayaklar konusunda, kadının evinin içinde genellikle açık tuttuğu kısımlarına gelince, bir görüşe göre: Oralara bakmak helal değildir. Çünkü hiç açılmayan kısımları gibi oralara bakmak da helal kılınmamıştır ve ihtiyaç, eller ve yüz ile giderilir. Diğer bir görüşe göre; oralara da bakılabilir. Çünkü başına açık olarak bakılabileceği rivayeti vardır. (Ibn Kudame, age VI/553-54) Imam Malik, avret bölgeleri görülür korkusu ile habersizce bakmayı kerih görmüştür. Ondan diğer bir rivayete göre, kadına izinsiz bakmak caiz değildir. Fakat bu görüş zayıftır. Çünkü Peygamber (s.a.s.) talip olunan kadına bakmaya mutlak surette izin vermiş ve bu konuda onun müsaadesini şart koşmamıştır. Hatta kadın genellikle bu izinden utanır. Bakan kimsenin o kadın beğenmemek ihtimalı vardır. Izin şart olursa beğenilmeyen kadın gücenir. Onun içindir ki ulemadan bazıları: "Kadına dünür göndermeden önce onu görmek ve bakmak... Bu bizzat mümkün olmazsa güvenilir bir kadın göndermek müstehaptır." demişlerdir.( Davudoğlu, age, Vll/271-72)

Özetlersek, erkeğin evlenmek istediği kadına talip olduğu zaman bakabileceği gibi, evlenme niyyeti devam ettiği sürece daha sonra da bakabileceği anlaşılıyor. Yeter ki; henüz nikahları yapılmamışken halvette kalmasınlar, yanlarında başka yabancı erkek bulunmasın, vücudunun normal ev kiyafeti dışındaki yerleri açık olmasın, elbisesi çok dar ve şeffaf bulunmasın.Çünkü bu durumdaki kadın ve erkek -niyetleri gerçekten evlenmek olduğu sürece birbirine büsbütün yabancı olan kadın ve erkekler gibi değildirler. Duyguları hırsızlama şehevi hislerden değil, sevgi ve muhabbetten kaynaklanır. (Allahu a'lem)


Bu bilgi faydalı oldu mu ?

 

Kelime Türü Nedir ?

Bu kelime Dini bir Terimidir.

Sizde içinde Evlenmek İstediği Kadına Bakmanın Sınırı kelimesi geçen bir şeyler paylaşın !

Evlenmek İstediği Kadına Bakmanın Sınırı kelimesi anlamı 7 defa okunmuştur. [243733] Evlenmek İstediği Kadına Bakmanın Sınırı kelime anlamı, Evlenmek İstediği Kadına Bakmanın Sınırı nedir, Evlenmek İstediği Kadına Bakmanın Sınırı ne demek, Evlenmek İstediği Kadına Bakmanın Sınırı sözlük anlamı

Paylaş