Dügünün Yapılması İçin Dinimizce Teşvik Edilen Belirli Bir Ay Ya Da Gün Var Mıdır, Yoksa Bütün Günle Nedir

Dügünün Yapılması İçin Dinimizce Teşvik Edilen Belirli Bir Ay Ya Da Gün Var Mıdır, Yoksa Bütün Günle Nedir ? Dügünün Yapılması İçin Dinimizce Teşvik Edilen Belirli Bir Ay Ya Da Gün Var Mıdır, Yoksa Bütün Günle Ne demek ?

1-)

Her konuda olduğu gibi bu konuda da müslümanların "en güzel örneği" (üs ve hasene) olan Rasulüllah'ın (s.a.s.) evliliklerine baktığımız zaman, evlenme, ya da düğün veya zifaf(bina) için bir gün ya da ay gözetilmediğini, işin son derece tabii seyrine ve şartların elvermesine bırakıldığını, şu gün ya da filan ay yapın, diye bir tavsiyenin bulunmadığını görürüz. Mesela Rasulüllah Efendimiz (s.a.s.); Ümmü'I-Mü'minin Meymune validemizle Hicretin yedinci yılında kaza umresini bitirdiği Zilkade ayında(Zehebi, siyer N/239) evlendiler. Ümmü Seleme validemizle Şevval ayında nikahlandı ve Şevval ayında zifafa girdiler.(Ibn Mace, nikah 53; Ibn Sad VNI/86-87) Zeyneb bt. Huzeyme ile Hicretten otuzbir ay sonra evlendiği, onunla sekizay kadar beraber yaşayıp, evlendikten sekizay sonra ve Rabiul-ahir'in sonunda vefat ettiği rivayetine(Kaynaklar için bk. Ebu'nnur, Menhec 253) bakılırsa" Ramazan'ın başları, ya da daha büyük bir ihtimalle Şaban'ın sonlarında evlenmiş olmaları gerekir. Sevde bt. Zem'a ile Sevval'de evlendikleri rivayeti vardır.(Ebunnur, age 102) Âise validemizle evliliklerini ondan gelen sahih rivayetle bilmekteyiz. O diyor ki: "Rasulüllah (s.a.s.) benimle Sevval'de nikahlandı ve yine Sevval'de zifafa girdi. Artık Rasulüllah'ın hanımlarından hangisi onun katında benden daha bahtlı olabilir?"(Müslim, nikah 73; Tirmizi, nikah l0; Nesai, nikah l8, 77; Ibn Mace, Nikah 53; Darimi, nikah 28; Müsned VI/ 54, 206) Bu ifadede nikahın Şevval ayında olması faziletli gösteriliyor gibidir.Hatta Urve der ki: Âişe, akrabası olan kadınları Şevval'de zifafa girdirmeyi severdi.( agy.) Ama bu, bunun vacip, hatta sünnet olduğunu göstermez. Çünkü, görüldüğü üzere, Rasulüllah'ın (s.a.s.) başka uygulamaları da vardır. O da bunu sırf Rasulüllah'ın (s.a.s.) kendisiyle olan evliliğine uyulmuş olacağı için hoş görüyordu. Yoksa -Allahu a'lem- Şevvalde evlenmek eşler arasında sevgi ve muhabbet doğurur gibi bir inanca sahip olduğundan ötürü değil. (Ahmet el-Benna, el-Fethurrabbani XVI/214 ) Bunun bir sebebi de cahiliyyet adetlerini yıkmış olmak olabilir. "Fil-vaki cahiliyet devrinde Araplar Şevval ayında evlenmeyi kerih görürlerdi. Bu gün dahi bazı cahiller, iki bayram arasında nikah olmaz, diyerek bu adeti yaşatmak isterler. Aksine bu hadis-i şerif, Şevval'de evlenmenin ve Şevval'de zifafa girmenin müstehap olduğuna delildir."(Davudoğlu, VN/269) Düğün günü ve ziyafet süresi konusu da aynen böyledir. Yani Rasulüllah'tan (s.a.s.) filan gün, ya da şu kadar süre düğün yapın, ziyafet (velime) verin diye bir şey bilmemekteyiz. Kendi evliliklerine baktığımızda da, bu gün münasip değil, filan günü bekleyelim, dediği, ya da evliliği söz konusu olduğunda, bu gün günlerden nedir, diye sorduğu bilinmemektedir. Aksine bu bir ihtiyaçsa, ihtiyaçların günlerle ya da aylarla ilgisi yoktur. Varolmaları ve varoldukları an önemlidir: Efendimiz'in, Zeynep bt. Cahş'la evlendiklerinde bir gün ve bir defa(bk. Müslim, nikah 15. bab) Safiyye bt. Huyey ile evlendiklerinde ise üç gün "velime" verdiği(Buhari VN/388) rivayetleri sahihtir. Buhari Rasulüllah'ın "velime" için bir, ya da iki gün diye bir şey belirtmediğini söyler.( BuhariIX/198; Ancak zayıf bir hadiste: "Velime birinci gün bir hak ikinci gün bir maruf (iyi bir davranış), üçüncü gün ise gösteriş ve riyadır' buyurulmuştnr. (Ahmed, Ebu Davud ve Nesai'den, Suyuti el-Camius-sağir, Feyz ile, VI/378)) Buna göre dügün süresi de şartlara ve örfe göre değişebilecek bir durumdur.


Bu bilgi faydalı oldu mu ?

 

Kelime Türü Nedir ?

Bu kelime Dini bir Terimidir.

Sizde içinde Dügünün Yapılması İçin Dinimizce Teşvik Edilen Belirli Bir Ay Ya Da Gün Var Mıdır, Yoksa Bütün Günle kelimesi geçen bir şeyler paylaşın !

Dügünün Yapılması İçin Dinimizce Teşvik Edilen Belirli Bir Ay Ya Da Gün Var Mıdır, Yoksa Bütün Günle kelimesi anlamı 50 defa okunmuştur. [243667] Dügünün Yapılması İçin Dinimizce Teşvik Edilen Belirli Bir Ay Ya Da Gün Var Mıdır, Yoksa Bütün Günle kelime anlamı, Dügünün Yapılması İçin Dinimizce Teşvik Edilen Belirli Bir Ay Ya Da Gün Var Mıdır, Yoksa Bütün Günle nedir, Dügünün Yapılması İçin Dinimizce Teşvik Edilen Belirli Bir Ay Ya Da Gün Var Mıdır, Yoksa Bütün Günle ne demek, Dügünün Yapılması İçin Dinimizce Teşvik Edilen Belirli Bir Ay Ya Da Gün Var Mıdır, Yoksa Bütün Günle sözlük anlamı

Paylaş