Istımna (Masturbasyon) Nedir

Istımna (Masturbasyon) Nedir ? Istımna (Masturbasyon) Ne demek ?

1-)

"Istimna" Arapça'da, "istiha bi'l-yed" ve "hadhada" olarak da bilinen masturbasyon, genellikle fıtrata, yani genel olarak insanın yaratılışına, özel olarak da organlarının yaratılış gaye ve görevlerine ters görülmüş ve Islam bir "fıtrat" dini olduğu, bu da fıtrata uymadığı için zaruret (zorunluluk hali) olmadıkça haram, ya da en, azından mekruh görülmüştür. Fıtratı daha iyi anlamak için şöyle bir örnek verebiliriz: Çivi, tahtaları birbirine tutturmak için yapılmıştır. Öyleyse onunla şiş kebabı yapılmaya kalkılırsa insanın eli yanar, kebap da iyi olmaz. Bu, işin fıtrat tarafıdır. Diğer yönden bir ayet-i kerimede, irzlarını koruyanlar övüldükten sonra: "...eşleri ve cariyeleri müstesna. Onlarla olacak ilişkiden dolayı kınanmazlar. Işte bunun ötesine geçenler, haddi aşanlardır..." (K.K. el-Mü'minun 23/5-7) buyurulur. Çoğu müfessirler, "bunun ötesine geçenler"e, eliyle istimna yapanlar da girer, öyleyse onlar da haddi aşmış (haram işlemiş) olur, demişlerdir. (Örnek olarak bk. Kurtubi XII/105-106; Ibn Kesir V/458; AIusi XVNI/10-11) Ancak Alusi, Cumhura (çoğunluğa) göre istimna adet haline getirilmişse (cinsel sapma halini almışsa) bu ayetin kapsamına gireceğini, aksi halde girmeyeceğini söyler. (Alusi, agk.)

Bir hadiste: "elini nikahlayan met'undur" (Mahlüf, Fetava I/117: (Ancak muracaat edebildiğim sahih hadis kitaplarında bu hadisi bulamadım. Bu hadisi AIusi, "meşayihin rivayeti" diye nakleder. bk. 16\11) Said b. Cübeyr'in rivayet ettiği bir hadiste: "Zekerleriyle oynayan bir ümmete Allah azab etmiştir" Ata'nin bir rivayetinde: "Elleri hamile olarak hasredilecek bir kavim duydum. Bunların elleriyle istimna yapanlar olduğunu sanıyorum" demiştir.

Ayrıca Allah (c.c.), evlenme imkanı bulamayanların, imkan buluncaya kadar iffetlerini korumalarını emretmiş (K.K. en-Nur 24/33) böyle bir yöntem uygulasınlar dememiştir. Rasulüllah Efendimiz de: "Gençler! Imkan bulanlarınız evlensin, çünkü bu, gözü ve iffeti daha iyi korur. Bunu yapamayan oruç tutsun çünkü orucun bunu sağlayacak bir kamçısı vardır." (Buhari, savm 10, nikah 2,3; Müslim, nikah 1,3) buyurmuş ve bekarlara çare olarak orucu göstermiştir. Eğer istimna mübah olsaydı, çare olarak o gösterilirdi. Çünkü o daha kolay bir yoldur, denmiştir. (Mahluf, age I/117)

Ancak gerek sözkonusu ayetlerin istimnayı açıkça zikretmedikleri, gerekse bu konudaki hadislerin bir kısmının zayıf oluşu sebebiyle, çoğunluğun haram görmesine karşılık, istimnayı mahzursuz gören alimler de vardır. Mesela Ahmed b. Hanbel bunu, tıpkı kan aldırmaya benzetmiş ve ihtiyaç duyulduğunda, vücuttaki fazlalıkları dışarı atmaktan ibaret olduğu için caiz olduğunu söylemiştir. (AIusi XVNI/10: Burada AIusi, Ahmed b. Hanbel'i o bu görüşünü, Cumhurun haram olduğu kanaatini verdikten sonra verir. Ama mahluf HanbeIi fıkıh kitaplarında buna rastlayamadığını söyler, bk. Fet8v8 I/118: ibnü'I-Hümam da "haramdır, çünkü genellikle şehvet için yapılır, ancak umarım ki, cezası yoktur" der. bk. AIusi agk.) Hanefilerce genel olarak haram görülmüş, ancak; kişi bekarsa, ya da hanımından uzakta ise ve de şehvet kafasını aşırı meşgul ediyorsa, ya da zinaya düşme endişesi varsa ve bunu kendini teskin için yaparsa günah olmayacağı umulur. Ama zevklenmek ve şehvetlenmek için yaparsa günahkardır, denmiştir. (ibn Âbidin N/160: Mezühib-i erba'a'da: "Bazı Hanefi ve Hanbelilerin, zinaya düşme korkusuyla caiz görmeleri zayıf bir görüştür" denir. bk. V/152; Malikiler de cevazı için iki şartı öngörürler: 1. Zinaya düşme korkusu, 2. Evlenmeye güç yetirememe. bk. Kardüvi, el-Helal ve'I-haram 165) Imam-i Şafi önceki görüşünde (kadim) caiz olduğunu söylerken, sonraki görüşünde (cedid) haram olduğu kanaatına varmıştır. (Bu konuda geniş bilgi için bk. Zuhaylit VI/25) Mesele Rasulullah'ın amcaoğlu Ibn Abbas'a sorulduğunda: "Zina yapmaktansa bu iyidir" (Sa'rani, Kesf) cevabını vermiştir. Bütün bunlara göre; istimna genellikle hoş görülmemiş, fıtrata (normal yaratılışın gereğine) zıt bir eylem kabul edilmiş, cinsel sapma halini alması, psikolojik hastalık oluşturması gibi olumsuz yönleri hesaba katılarak, haram, ya da mekruhtur denmiştir. Ancak daha büyük zararlara düsme endişesi olduğu yerde; "iki zarardan başka alternatif yoksa, küçük olan zarar tercih edilir", "zaruretler haram şeyleri mubah kılar" kurallarınca yapılması caiz görülmüş, hatta zina endişesi kesin ise, vacip bile olur denmiştir. Alışkanlık oluşturması ve zevk için yapılması ise ittifakla haramdır. Hanımının eli vs. azaları ile yapılması ise her halukarda caizdir, helaldir.


Bu bilgi faydalı oldu mu ?

 

Kelime Türü Nedir ?

Bu kelime Dini bir Terimidir.

Sizde içinde Istımna (Masturbasyon) kelimesi geçen bir şeyler paylaşın !

Istımna (Masturbasyon) kelimesi anlamı 72 defa okunmuştur. [244000] Istımna (Masturbasyon) kelime anlamı, Istımna (Masturbasyon) nedir, Istımna (Masturbasyon) ne demek, Istımna (Masturbasyon) sözlük anlamı

Paylaş